Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Okna dachowe

Blog:  patdawpio
Data dodania: 2015-11-26
wyślij wiadomość

Przyszla kolej, na okna dachowe. Tak nam to schodzilo..., nie bylismy zdecydowani jakie wybrac. Tyle tego jest, ze mozna dostac na glowe.

Jednak ostatecznie padlo na okna Fakro FTP-V P2 Secure (bezpieczne okna antywlamaniowe). Do tego wzielismy jeszcze kolnieze do zespolen EZV-F B2/1 oraz zestaw izolacyjny XDP.

Zrezygnowalismy z okna w garderobie (nie chce by mi ubrania plowialy od slonca a wietrzyc mozna przez sypialnie). Natomiast okno w lazience powiekszylismy do rozmiaru pozostalych okien, czyli 78x140.

Teraz tylko czekac cierpliwie dwa tygodnie i kolejna rzecz w naszym domku bedzie nas cieszyla.

Znalezione obrazy dla zapytania okno dachowe fakro ftp-v p2 zdjecie

2Komentarze
kinka
Data dodania: 2015-11-26 12:56:27
Też mam fakro ale cóż z tego temperatura na plusie a na oknach nadal lód i ciemno w pokoju.Niestety same okna dachowe to porażka,fajnie jak są jedynie doświetleniem u mnie niestety innej opcji nie było.
odpowiedz
Data dodania: 2015-11-28 08:48:02
Mysle, ze nie ma co sie zamartwiac, tylko otworzyc okno, spryskac odmrazaczem do szyb i po sprawie. Znowu bedziesz mogla sie cieszyc swiatlem z zewnatrz.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty

I po szybie... :(((

Blog:  patdawpio
Data dodania: 2015-11-13
wyślij wiadomość

Stalo sie...! To, czego sie tak bardzo obawialam. Pekla szyba!!! I to jaka??? Oczywiscie ta najwieksza w wykuszu! Masakra! Jak to zobaczylam, to moja twarz az przybrala kolorow ze zdenerwowania!

Nie wiem czym to bylo spowodowane, moze tym, ze wczesniej byly robione tynki? Chyba nie. Jest to dla nas wielka zagadka, poniewaz to srodkowa szyba szczelila.

Oczywiscie zglosilismy od razu usterke u producenta okien. Przyjechal pan, obejrzal, podotykal, zaczal wymyslac i krecic nosem. Ze moze to byc spowodowane naprezeniami budynku, ze w takich duzych przeszkleniach to sie czesto zdarza (a co z wystawami sklepowymi?), ze czesto wpadaja ptaki w szybe, bo jej nie widza. Ok, zgadza sie ale mielismy caly czas rolety opuszczone, wiec to nie mozliwe.

Jednym slowem mowiac, dal nam do zrozumienia, ze z ta reklamacja nie pojdzie tak latwo. W koncu sa to szalone koszty i do wstawienia nowej szyby bedzie potrzebne 4-5 mezczyzn albo dzwiga. Bo waga tej szyby to ponad 300 kg!

Tak wiec czekamy cierpliwie, co bedzie dalej...blog budowlany - mojabudowa.pl

10Komentarze
Data dodania: 2015-11-13 18:17:29
Co za pech :( Może faktycznie budynek pracuje i powstało naprężenie. Tego to pewnie nikt już nie odkryje i pozostaje powalczyć o wymianę w ramach gwarancji :/ Domyślam się że łatwo nie będzie. Jeszcze taka wielka szyba :/ Czy jest to szyba wzmacniana (grubsza)? U nas takie dawali w fix-ach. Trzymam kciuki za pomyślne rozwiązanie problemu.
odpowiedz
Data dodania: 2015-11-16 08:23:06
Tak, szyba jest grubsza, 6mm. Co do naprezen budynku, to przeciez on juz stoi rok, wiec moim zdaniem juz powinien osiadac ale nie jestem inzynierem, wiec moze... Dzieki za trzymanie kciukow :)
odpowiedz
Odpowiedź do aga--opalek
Data dodania: 2015-11-13 20:43:41
A jaką macie grubość szyb?
odpowiedz
Data dodania: 2015-11-16 08:19:31
Szyby maja grubosc 6mm...
odpowiedz
Odpowiedź do inwestorzy-amatorzy4
Data dodania: 2015-11-14 09:06:26
Powinni uznać..
odpowiedz
Data dodania: 2015-11-15 08:40:16
Tak nie za bardzo widzę, gdzie się ta rysa zaczyna, ale każda szyba jest montowana i ustawiana na podkładkach podszybowych tzn na dole po obu stronach szyby ok 20cm od skraju są podkładki a po bokach powinien być luz. Nic nie jest na sztywno ani na wymiar. Zastanawiam sie jak on mógł stwierdzić, że od naprężeń budynku mogła pęknąć zdjął listwę przyszybową? Z pewnością nieuwaga w trakcie montażu szyby zaowocowała jakąś "łezką" lub nawet mikropęknięciem. Jeżeli nie ma nigdzie uszkodzenia mechanicznego tj uderzenie i rysa idzie od boku, lub nawet od dołu to uszkodzenie powinno być uznane jako reklamacja. Przecież naprężeniem jest również oparcie się o tą szybę prawda? Przy zdejmowaniu klipsów przyjrzyjcie się dokładnie ile szyba ma luzu po bokach i obejrzyjcie dokładnie miejsce gdzie to pęknięcie się zaczyna. Co do wielkości szyby to skoro uznają reklamację to muszą się sami martwić o to jak ją wymienić.
odpowiedz
Data dodania: 2015-11-16 08:36:59
Pekniecie zaczyna sie od samego poczatku szyby, tzn. od samej jej krawedzi. Moze masz racje odnosnie tych podkladek, ze powinny byc. Bo jak facio zdjal listwe przyszybowa i chcial sfotografowac miejsce w ktorym powstalo pekniecie (dla producenta szyb). To najpierw dolozyl owa podkladke a dopiero pozniej zrobil focie. Czyli najprawdopodobniej zawinili montazysci. Zobaczymy jak sprawa sie dalej rozwinie. Juz uslyszelismy nawet, ze jak reklamacja zostanie pozytywnie rozpatrzona, to i tak bedziemy musieli pokryc koszty montazu. Smieszne...!
odpowiedz
Odpowiedź do kaliope2mmm
Data dodania: 2015-11-16 19:14:49
Ale ona idzie od boku tak? Na bokach nie powinno byc podkładek wcale, tylko na dole, oczywiście jeżeli jest to skrzydło stałe! Co do kosztów montażu/wymiany nie płaćcie, jeżeli reklamacja zostanie uwzględniona to już jest ich problem jak ją wymienić.
odpowiedz
Odpowiedź do patdawpio
Data dodania: 2015-11-18 22:41:13
witam. Pierwsze pytanie szyba byla wyciagana do matazu? jesli tak to moze w tym miesjcu zastosowali sróbe montazowa i przy wkadaniu uszkodzili szybe a Pan który był u Was probowal to ukryc wciskajac tam tzw podkladki. Jesli pekla srodkowa szyba (okna 3 szybowe) to jest wina producenta i takie sprawy rozwiazuje sie na korzysc Klijeta a jezeli producent okien w niczym nie zawinil to powinni sobie sciagnac kase za wymiane od producenta szyb. Wiec nie rozumie dlaczego Wy macie za co kolwiek placic?? Pozdrawiamy i powodzenia
odpowiedz
Data dodania: 2015-11-19 10:28:57
Tak, szyba byla wyciagana do montazu. Szkoda, ze nie bylo mnie przy tym, teraz bym mogla cos wiecej wiedziec. Czekamy z niecierpliwoscia na jakis kontakt z producentem. Na pewno nie poddamy sie tak szybko. Mamy nadzieje, ze wszystko pojdzie po naszej mysli i wkrotce bedziemy mogli sie cieszyc "cala" piekna szyba. Pozdrawiam i dziekuje za slowa otuchy :)
odpowiedz
Odpowiedź do alinaikrzysiu

Tynki, tynki i po tynkach...

Blog:  patdawpio
Data dodania: 2015-11-02
wyślij wiadomość

..., oczywiscie gipsowych. Zdecydowalismy sie na Zete z Doliny Nidy. Wahalismy sie dlugo miedzy Knaufem a Zeta. Ogladalismy sciany wykonczone jednym i drugim tynkiem i nie widzielismy zadnej roznicy. Jeden i drugi byl tak samo gladki jak i twardy. Jezeli chodzi o cene, to nasz pan chcial tylko  50 gr. wiecej za knaufa, tak wiec cena nie grala roli.

Oczywiscie dopilnowalismy, zeby wszedzie byly zalozone narozniki a przy oknach apulajstry- listwy przyokienne. Jak i rowniez siatki na miejscach laczonych dwoch roznych materialow, np. beton z cegla, czy plastik z pustakiem.

W efekcie koncowym jestesmy bardzo zadowoleni. Sciany zrobione pod malowanie. W niektorych tylko miejscach beda potrzebne male poprawki z gladzi ale to nam nie przeszkadza. Bo uwazamy ze i tak wyszlo rewelacyjnie. :)))

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl







2Komentarze
Data dodania: 2015-11-02 21:27:49
Gratuluję :) My też zdecydowaliśmy się na tynki gipsowe. Ale to jak temperatury pozwolą za ok miesiąc. Sufitów jak widzę nie tynkowaliście - będą podwieszane?
odpowiedz
Data dodania: 2015-11-03 11:17:52
Dzieki :)Tak, sufity beda podwieszane, oprocz gabinetu i spizarki. Tam chce wykorzystac kazda wolna przestrzen. Jestem zwolenniczka zbierania wszystkich kuchennych gratow a niestety przez te wszystkie lata ich sie troche nazbieralo. Juz nieraz uslyszalam od meza, ze moglabym otworzyc maly sklep z agd i to wszystko posprzedawac.;))
odpowiedz
Odpowiedź do aga--opalek

c.d. elektryki

Blog:  patdawpio
Data dodania: 2015-11-02
wyślij wiadomość

Dodaje jeszcze pare foci ze skonczonej elektryki. Tak dla przypomnienia dla wszystkich, ktorzy niebawem wkrocza w ten etap budowy. Jak wazne jest robienie foto- relacji z instalacji- kazdej!!! Teraz przynajmniej widze, gdzie moi wspaniali tynkarze postanowili  zrobic nam psikusa i zatynkowac pare gniazd. Jestem nawet do tego stopnia przezorna, ze odmierzalam kazdy kabelek od sciany naroznika, podlogi czy sufitu i zapisywalam na kartce. Kosztowalo mnie to pare godz. pracy ale to juz moja taka natura, ze lubie miec wszystko na papierku :)))blog budowlany - mojabudowa.pl blog budowlany - mojabudowa.pl

Wyprowadzenie do anteny sat + naziemnej zostalo poprowadzone gora na stryszku.

blog budowlany - mojabudowa.pl


5Komentarze
Data dodania: 2015-11-02 21:30:55
Dobra rada w cenie :) Za dwa tygodnie wkracza do nas elektryk więc będę pamiętać aby "uwiecznić" jego dzieło :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-11-03 11:32:07
I wlasnie po to sie pisze bloga... Ja sama wykorzystuje pomysly innych blogowiczow. Zycze powodzenia podczas pobytu elektryka. Niby sie juz wszystko wie, gdzie co ma byc, az tu nagle pan elektryk wyskakuje z pytaniem... Czy jednak nie wolimy...? A moze byloby lepiej jakby to tak zrobic....? Schody podswietlane na czujke czy na wlacznik...? Gdzie alarm...? itd, itd...I cale nasze zamysly w glowie szlag trafil. Niby sie wszystko wie i ustalilo a jednak musielismy jeszcze dzien przed tynkami wzywac pana elektryka bo zapomnialam o oswietleniu podszafkowym. Uff... jak dobrze, ze juz mam to za soba. Wiec przygotujcie sie na niezle pranie mozgu.;))) hi hi Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do aga--opalek
Data dodania: 2017-03-14 16:20:32
Projekt elektryki
Witam! A czy mieliście jakiś projekt elektryki? Bo niby wiem co gdzie chce, ale fajnie byłoby to skonfrontować z rzeczywistością:)
odpowiedz
Odpowiedź do patdawpio
nebeska  
Data dodania: 2015-11-04 23:38:13
Też tak robiłam :-) Obfotografowałam każdą ścianę, wydrukowałam i później na tych wydrukach zaznaczyłam odległości od narożników, sufitu, podłogi itd. Teraz mam pełną dokumentację :-)
odpowiedz
gonzalezz
Data dodania: 2015-11-12 11:13:26
foto
Pomysł naprawdę trafny. Też go zastosuje u siebie. U mnie instalacja będzie zapewne z miedzi, u ciebie aluminium czy też miedź??
odpowiedz

Przyszedl czas na tynki.

Blog:  patdawpio
Data dodania: 2015-09-30
wyślij wiadomość

Elektryk skonczyl swoja powinnosc, wiec panowie od tynkow moga zaczac dzialac.

Niestety wczesniejsze prace sie troszke przedluzyly, tak o 2tyg. Tynkarz mial zaczac na poczatku wrzesnia ale niemogl, bo jeszcze kable od elektr. nie byly skonczone. Tak wiec, wzial sobie jakas robotke w miedzyczasie i to my musielismy na niego czekac- zrozumiale.

Ale nie ma tego zlego, co by na dobre nie wyszlo. Dzieki temu zaoszczedzilismy jakis tysiaczek, bo tynkarz mial ocieplic poszerzenia nad oknami i wegarki przy oknach. A tak, zrobilismy to sami. Oczywiscie nie wyszlo to tak pieknie i profesjonalnie jak u fachowcow, wkoncu robilismy to pierwszy raz. Ale i tak nie bedzie tego widac spod tynkow, a satysfakcja z kolejnej rzeczy wykonanej wlasnymi raczkami, byla ogromna.

blog budowlany - mojabudowa.pl

 blog budowlany - mojabudowa.pl

9Komentarze
madic27  
Data dodania: 2015-09-30 13:20:43
powodzenia podczas tynków! pozdrawiam,,,
odpowiedz
Data dodania: 2015-10-01 16:17:43
Dzieki, dzieki..., ledwo co zaczeli a juz pierwsze wkurzenie za nami. Mam nadzieje, ze dalej juz bedzie tylko milej.
odpowiedz
chelek
Data dodania: 2015-10-02 21:02:26
Witam, Czy mogliby Państwo napisać jakie wymiary mają okna w wykuszu? Jesteśmy właśnie na tym etapie w naszym Opałku. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do patdawpio
Data dodania: 2015-10-07 11:00:33
Jezu,tak naprawde to juz nie pamietam. Ale dzisiaj bede na budowie wiec zmierze.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-10-08 08:56:32
Niestety nie udalo mi sie wczoraj dotrzec na budowe ale sprawdzilam w projekcie wymiary okna. Tak wiec boczne maja 80/235 a szyba przednia 275/235. Mam nadzieje, ze moglam pomoc.;)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-10-07 13:21:16
no i kto tu jest mróweczką pracowitą. Gratuluję postępów. Jak będą tynki to juz tak domowo sie zrobi.
odpowiedz
chelek
Data dodania: 2015-10-08 09:17:20
Dziękujemy ślicznie za pomoc :) Pozdrawiamy
odpowiedz
chelek
Data dodania: 2015-10-14 19:33:05
A czy możemy jeszcze poprosić o wymiary (długość i szerokość) po zewnętrznych ścianach wykuszu?
odpowiedz
Data dodania: 2015-11-02 20:07:43
Sorki, ze tak dlugo musieliscie czekac na odp. ale w miedzy czasie sie tyle wydarzylo, ze nie mialam nawet czasu zajrzec na bloga. Tak wiec, szer. duzego okna to 275/276cm (mierzylam od filara do filara), natomiast malych okien to, 80cm. Niestety nie mialam drabiny wiec nie udalo mi sie zmierzyc wys. Ale sa do samego sufitu, minus 25cm, bo tam jest poszerzenie, w ktore wczesniej mialy przyjsc rolety. Ale w ostatniej chwili zdecydowalismy sie na natynkowe, ze wzgledu na mostki term. (dlatego to -25cm). Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
patdawpio
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 46191
Komentarzy: 225
Obserwują: 62
On-line: 9
Wpisów: 62 Galeria zdjęć: 101
Projekt OPAŁEK 2 N 2G
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Wielkopolska
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2017 maj
2017 styczeń
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 kwiecień
2016 luty
2016 styczeń
2015 listopad
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 kwiecień
2014 grudzień
2014 listopad
2014 wrzesień
2014 sierpień
2014 lipiec

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67478
Liczba wpisów: 222901
Liczba komentarzy: 903297
Liczba zdjęć: 681686
Liczba osób online: 202
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
extrakominki.pl wkłady kominkowe, piece, akcesoria